Rusza budowa A1: ruch będzie się odbywał przez cały czas trwania robót

Dział: Aktualności
12/03/2019 - 15:11

Zima się kończy, zaczynamy budowę A1 - ogłosiła dzisiaj łódzka GDDKiA. Na początek na dwóch odcinkach. Dla nas ważniejszy jest ten bliżej nas, czyli D, czyli od Radomska do granicy z województwem śląskim

 Odcinek D

Wkrótce kończy się zima, a zaczyna kalendarzowa wiosna. To sygnał dla dwóch firm, Budimex - Strabag, która wygrała przetarg na budowę odcinka A, i firmy Intercor, która odpowiedzialna jest za odcinek „D”. To oznacza, że roboty powinny ruszyć lada moment.

Odcinek A to węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe, czyli odcinek starej autostrady A1 o długości blisko 16 km. Odcinek D obejmuje fragment od Radomska do granicy z województwem śląskim.

Jak informuje nas rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi Maciej Zalewski , już w najbliższy poniedziałek 18 marca na drodze pojawią się ekipy przygotowujące swoje odcinki do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu.

- Na wstępie będą budowane tzw. przewiązki, czyli miejsca, gdzie ruch z jednej jezdni będzie przekierowany na drugą, w dalszej kolejności ekipy drogowców zaczną malowanie oznakowania poziomego i ustawianie znaków oraz tablic, należy więc spodziewać się pewnych ograniczeń w ruchu, jednak będą one niewielkie - zapewnia. - Kiedy całe oznakowanie będzie gotowe, w asyście zarządcy policji i zarządcy drogi zostanie wprowadzona organizacja ruchu, jaka będzie obowiązywała w pierwszym etapie prac.

To, co jest najważniejsze z naszego radomszczańskiego punktu widzenia, to zasada jaką GDDKiA przyjęła jeśli chodzi o ograniczenia w ruchu.

- Kardynalną zasadą, jaką przyjęto, jest to, że ruch po głównej trasie, A1, DK1, będzie się odbywał przez cały czas trwania robót - podkreśla rzecznik. - Główna jezdnia nie będzie więc zamykana.

A jak to wygląda w szczegółach? Na odcinku A z ruchu zostanie na początku wyłączona jezdnia zachodnia w kierunku Katowic i ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po jezdni wschodniej w systemie 2+1, czyli zostaną wyznaczone trzy pasy ruchu. Dwa będą prowadziły w kierunku Katowic, jeden w stronę Łodzi.

Na odcinku D prace będą prowadzone na jezdni wschodniej w kierunku Łodzi, a ruch w obie strony będzie się odbywał jezdnią zachodnią również w systemie 2+1. Dwa pasy ruchu w kierunku Katowic, jeden do Łodzi.

- Według wykonawców ostateczna organizacja ruchu jaka będzie obowiązywała w czasie budowy powinna zostać wprowadzona, w przypadku odcinka D w ostatnich dniach marca, zaś, jeśli chodzi o odcinek A, na przełomie marca i kwietnia - mówi Maciej Zalewski i dodaje, że wiele zależy od pogody.